Η Γλυπτική στον Τοίχο - Ο Φρανκ Πλαντ και τα Φυτά στο Πανεπιστήμιο του Βαγκενίνγκεν

Η Σύλληψη της Ιδέας

Το Ολλανδικό Πανεπιστήμιο του Βαγκενίνγκεν (Wageningen University) ανήκει στα σημαντικότερα παγκοσμίως εκπαιδευτικά ιδρύματα για τις γεωργικές επιστήμες. Ένα ωραίο πρωί, απόγευμα ή βράδυ, γεννήθηκε στις πρυτανικές αρχές μια θαυμάσια ιδέα: να αποδοθεί με καλλιτεχνικό τρόπο αυτό που παρέχει και είναι το Πανεπιστήμιο. Έτσι, τύχη αγαθή, ανέθεσαν στον Αμερικανό γλύπτη Φρανκ Πλαντ (Frank Plant – όνομα και πράγμα) το καθήκον της δημιουργίας ενός γλυπτικού έργου στο εσωτερικό του Πανεπιστημίου, το οποίο και θα πραγμάτωνε την ιδέα.

Ο Γλύπτης Φρανκ Πλαντ
Ο Γλύπτης Φρανκ Πλαντ

Ο Φρανκ Πλαντ και το Βίδωμα στον Τοίχο της Ιδέας

Ο Φρανκ Πλαντ το 2016 παρέδωσε την επιτοίχια μεγάλης κλίμακας γλυπτική σύνθεση του με τον τίτλο ‘Grow’. Τα υλικά που χρησιμοποίησε ήτανε τόσο ανόργανα όσο και οργανικά. Μέταλλο και φυτά – ένας εξαίρετος συνδυασμός για την δημιουργία ενός καλλιτεχνικού έργου που προορίζεται να στηθεί μέσα σε ένα Γεωργικό Πανεπιστήμιο.

Με την χρήση αυτών των υλικών, ο Φρανκ Πλάντ απέδωσε με αισθητικούς όρους μια στιγμή από την καθημερινότητα της φοιτητικής ζωής στον Πανεπιστημιακό χώρο. Της φοιτητικής ζωής στον πραγματικό χώρο αλλά και ταυτόχρονα στον περιρρέοντα αφαιρετικό χώρο των ιδεών, της μάθησης, μα και της ρέμβης.

Αλλά ο Φρανκ Πλαντ κατόρθωσε και κάτι ακόμα: η ενατένιση του έργου, ο στοχασμός γύρω από αυτό και ο θαυμασμός προς αυτό, να ανήκουν πλέον στον θεατή.

Βιδώνοντας στον Τοίχο την Ιδέα

Κάθε δουλειά εμπεριέχει και μια ηρωική πλευρά. Ο Φρανκ Πλαντ και οι συνεργάτες του βιδώνουν, συναρμολογούν και τοποθετούν το γλυπτό στην προοριζόμενη για αυτό θέση.

Το Έργο ‘Grow’

  • Η γλυπτική σύνθεση ‘Grow’ αποτελείται από δύο διακριτά μέρη

  • Το αριστερό τμήμα του έργου

  • Το δεξιό τμήμα του έργου
  • Το έργο προτείνεται σε δύο εκδοχές. Στην πρώτη εκδοχή χρησιμοποιούνται ζωντανά φυτά.

  • Στην δεύτερη εκδοχή όχι.

  • Όλα τα μεταλλικά μέρη του έργου, αποτελούνται από χαλύβδινα στοιχεία που έχουν υποστεί επεξεργασία με την μέθοδο ‘flocking’ – μέθοδος κατά την οποία συσσωρεύονται και ενώνονται πολλά μικρά τεμαχίδια ινών πάνω σε μία επιφάνεια.

  • Η επιλογή της χρήσης αυτής της τεχνικής δίνει στα μεταλλικά μέρη την υφή που θα μπορούσαν να αποκτήσουν εάν αποικίζονταν από μια ζωντανή κοινότητα βρύων.

  • Στα κεφάλια των εννέα από τις δεκατέσσερις συνολικά φιγούρες υπάρχει η δυνατότητα της τοποθέτησης ζωντανών φυτών.

  • Εάν αυτό το εύρημα αποτελεί μια αισθητική, οικολογικής υφής, σύλληψη ή ένα σαρκαστικό σχόλιο γύρω από την παρεχόμενη γνώση, το είπαμε και παραπάνω: ο στοχασμός γύρω από το έργο είναι κάτι που αφορά τον θεατή και καθόλου τον καλλιτέχνη.

  • Ο καλλιτέχνης είναι ένας απλός ιμάντας αισθητικής σε μιαν ακμάζουσα αγορά έργων τέχνης.

  •  Ή μήπως όχι;

Print Friendly, PDF & Email

Κοινοποίηση

Η χρήση του υλικού, όπου δεν αναφέρονται δικαιώματα τρίτων, είναι απολύτως ελεύθερη. Η διάδοση του, ενδεχομένως, χρήσιμη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συμβουλές αλλά και προτροπές, παρατηρήσεις αλλά και προτάσεις είναι, σε γενικές γραμμές, ευπρόσδεκτες. Το εάν θα γίνουν και αποδεκτές είναι, σε γενικές γραμμές, μιά άλλη ιστορία.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Σε δουλειά να βρισκόμαστε.

Η επιθυμία του περιηγητή του ιστοτόπου για ενίσχυση των άμισθων συντελεστών του είναι αναφαίρετο δικαίωμα του. Παρέχοντάς του το κουμπί της δωρεάς, τον βοηθούμε να το ασκήσει.

Close Menu